Produkter

Primær dæmpere

Primær dæmpere

Produkter

Primær dæmpere

Kontakt

Kontakt os for et uforpligtende besøg, hvor vi sammen med jer og vores leverandører vil lytte til jeres behov og tilbyde en passende løsning.

Mattias Hvass

Area Manager – Railway

John C. M. Jensen

Technical Manager

Primær dæmpere

GMT – Chevron Springs

GMT-Chevron-fjedre er multifunktionelle vibrationsdæmpende elementer, hvor de enkelte metaller holdes fast sammen med vulkaniserede lag af elastomer.

På grund af deres enkle installation og lange levetid er chevronfjedre ideelle til brug i jernbanekøretøjer.

Ved at vælge vinklerne og antallet af mellemliggende fjederled samt chevronfjedrenes vinkler i forhold til hinanden kan der produceres tre forskellige fjederstivheder afhængigt af retningen. Desuden kan stivheden også varieres ved at vælge de geometriske dimensioner af de enkelte lag og den tilsvarende gummikvalitet.

GMT – Conical Suspension Springs

GMT-koniske fjedre anvendes f.eks. som motorophæng, aggregatlejer og primære fjedre i jernbanekøretøjer. GMT – Conical Suspension Springs

Som vibrationsisolatorer og -dæmpere har koniske fjedre en relativt betydelig fjederkarakteristik og en progressiv kurve. Buffere er også med til at absorbere stødbelastninger uden at forårsage skader på delen. Hvis der kræves forskellige grader af stivhed i X- og Y-retningen, kan der konstrueres brugselementer med slidser.

GMT – Rolling Rubber-Springs

GMT-Rolling gummifjedre er vibrationsdæmpende elementer, der består af en gummiring, en konisk metalbolt og et metalhus.

Metaldelene og gummiringen samles efter en særlig proces.
Rullefjedre anvendes til at dæmpe vibrationer i jernbanekøretøjer. Rullefjedrenes egenskaber kan varieres efter behov inden for deres tilladte kapacitet.

Primær dæmpere

GMT – Chevron Springs

GMT-Chevron-fjedre er multifunktionelle vibrationsdæmpende elementer, hvor de enkelte metaller holdes fast sammen med vulkaniserede lag af elastomer.

På grund af deres enkle installation og lange levetid er chevronfjedre ideelle til brug i jernbanekøretøjer.

Ved at vælge vinklerne og antallet af mellemliggende fjederled samt chevronfjedrenes vinkler i forhold til hinanden kan der produceres tre forskellige fjederstivheder afhængigt af retningen. Desuden kan stivheden også varieres ved at vælge de geometriske dimensioner af de enkelte lag og den tilsvarende gummikvalitet.

GMT – Conical Suspension Springs

GMT-koniske fjedre anvendes f.eks. som motorophæng, aggregatlejer og primære fjedre i jernbanekøretøjer. GMT – Conical Suspension Springs

Som vibrationsisolatorer og -dæmpere har koniske fjedre en relativt betydelig fjederkarakteristik og en progressiv kurve. Buffere er også med til at absorbere stødbelastninger uden at forårsage skader på delen. Hvis der kræves forskellige grader af stivhed i X- og Y-retningen, kan der konstrueres brugselementer med slidser.

GMT – Rolling Rubber-Springs

GMT-Rolling gummifjedre er vibrationsdæmpende elementer, der består af en gummiring, en konisk metalbolt og et metalhus.

Metaldelene og gummiringen samles efter en særlig proces.
Rullefjedre anvendes til at dæmpe vibrationer i jernbanekøretøjer. Rullefjedrenes egenskaber kan varieres efter behov inden for deres tilladte kapacitet.

Kontakt

Kontakt os for et uforpligtende besøg, hvor vi sammen med jer og vores leverandører vil lytte til jeres behov og tilbyde en passende løsning.

Mattias Hvass

Area Manager – Railway

John C. M. Jensen

Technical Manager

Bestil et opkald

Udfyld kontaktoplysningerne og vi vil ringe dig op hurtigst muligt inden for vores åbningstid.

Bestil et opkald

Udfyld kontaktoplysningerne og vi vil ringe dig op hurtigst muligt inden for vores åbningstid.

Brochurer

Læs vores mange brochurer online

Du kan også bestille vores brochurer tilsendt som PDF på e-mail eller som fysisk brochure sendt med posten.